Przejdź do treści

Instrukcje i porady dla wnioskodawców

Numer producenta oraz logowanie do PUE

czyli pierwsze kroki na drodze do uzyskania dofinansowania w ramach LSR 2023-2029

Pierwszy krok - numer producenta ARiMR

Jeśli tak, to musisz wiedzieć, że jednym z podstawowych warunków uzyskania wsparcia jest posiadanie numeru EP, tj. numeru identyfikacyjnego nadanego przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR). Na podstawie wytycznych Ministra Rolnictwa i Rozwoju wsi w zakresie pomocy finansowej w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027: “O pomoc może ubiegać się wyłącznie podmiot posiadający numer EP”.

Niezależnie od tego, czy jesteś osobą fizyczną planującą założenie działalności gospodarczej, jednostką sektora finansów publicznych, stowarzyszeniem czy inną osobą prawną – aby otrzymać dofinansowanie z funduszy unijnych, musisz posiadać numer producenta ARiMR nadany w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności (Dz.U. z 2014 r. poz. 1872 z późn. zm.).

To 9-cyfrowy kod, który jednoznacznie identyfikuje każdego beneficjenta środków unijnych w ramach Wspólnej Polityki Rolnej. Stanowi on podstawę do ewidencji producentów rolnych i jest niezbędny do ubiegania się o różnego rodzaju dotacje i wsparcie.

Jeśli podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy nie posiada nadanego numeru identyfikacyjnego, należy wypełnić i złożyć odpowiedni wniosek. Wpisu producenta do ewidencji producentów dokonuje się w drodze decyzji administracyjnej, na jego wniosek złożony do kierownika biura powiatowego Agencji właściwego miejscowo, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję. Wniosek dostępny jest na stronie internetowej ARiMR (przejdź do strony).

https://www.gov.pl/web/arimr/wniosek-o-wpis-do-ewidencji-producentow2

 

Wypełniony wniosek można złożyć osobiście w oddziale ARiMR w zależności od miejsca zamieszkania:

  • 05-820 Piastów ul. Harcerska 30
  • 05-825 Grodzisk Mazowiecki, ul. Cegielniana 1

 lub wysłać pocztą.

 Czas oczekiwania na decyzję o nadaniu numeru trwa od kilku dni do ponad tygodnia.

 

Pamiętaj, że uzyskanie numeru producenta ARiMR to pierwszy krok na drodze do uzyskania dofinansowania w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej.  Po uzyskaniu numeru identyfikacyjnego kolejnym krokiem jest rejestracja w systemie Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Umożliwi Ci to korzystanie z systemu i generatora wniosków. 

Numer producenta ARiMR jest unikalny dla każdego podmiotu. Numer ten nie podlega dziedziczeniu – następca prawny musi samodzielnie ubiegać się o jego nadanie.

Po uzyskaniu numeru ewidencyjnego producenta (EP), kolejnym, niezbędnym krokiem, jest rejestracja w systemie ARiMR. Rejestracja ta umożliwi korzystanie z systemu teleinformatycznego ARiMR, m. in. składanie wniosków o dofinansowanie za pomocą generatora.

Drugi krok – rejestracja w systemie PUE ARiMR

Aby skorzystać ze strony ARiMR, należy posiadać/utworzyć konto zgodnie z Instrukcją logowania do Platformy Usług Elektronicznych (PUE). Uzyskanie dostępu do aplikacji (założenie konta) odbywa się w formie elektronicznej. System teleinformatyczny ARiMR regulowany jest w oparciu o art. 10 ustawy ARiMR i dostępny jest z poziomu strony internetowej ARiMR – kliknij, aby przejść

Wnioskodawco! Wszystkie nabory w nowym okresie programowana 2023-2027 odbywać się będą w systemie teleinformatycznym ARiMR. Dlatego, w celu weryfikacji Twojej tożsamości, niezbędne będzie posiadanie przez Ciebie profilu zaufanego. Profil zaufany jest środkiem identyfikacji elektronicznej. Dzięki niemu możesz potwierdzić swoją tożsamość w Internecie oraz podpisać dokument podpisem elektronicznym, jeśli jest to niezbędne do załatwienia Twojej sprawy.

Profil zaufany umożliwia elektroniczne podpisywanie dokumentów. Dzięki temu możesz złożyć np.: podanie, wniosek, odwołanie czy skargę bez konieczności drukowania dokumentu, jego ręcznego podpisywania i skanowania. Profilem zaufanym możesz logować się w różnych systemach i aplikacjach administracji publicznej, aby załatwiać sprawy urzędowe. Podpis elektroniczny ma taką samą wagę jak podpis odręczny.

Profil zaufany założysz na stronie www.pz.gov.pl wybierając przycisk “Zarejestruj się” i wybierając jedną z podanych tam opcji. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić – obejrzyj ten film na YouTube

Polecane strony

  • Wyszukiwarka KRS on line
  • Wyszukiwarka SUDOP
  • Baza przedsiębiorców CEIDG
  • Baza podatników VAT
  • Kalkulator wynagrodzeń
  • Rejestr powiązań
  • Krajowy rejestr KGW
  • PUE